Organisaatio

Liittokokous

Liiton ylintä päätäntävaltaa käyttää liittokokous, jossa virallisina edustajina on piirien ja yhdistysten valitsemat edustajat. Edustajilla on käytössään vuodenvaihteen jäsenmäärän perusteella määräytyvä äänimäärä.

Sääntömääräisessä vuosikokouksessa käsitellään mm. edellisen vuoden toimintakertomus, tilinpäätös ja tilintarkastus, päätetään seuraavan vuoden toimintasuunnitelma, talousarvio sekä tehdään henkilövalinnat.

Liittohallitus

Liiton asioita hoitaa vuosikokouksen valitsema liittohallitus; puheenjohtaja, 2 varapuheenjohtajaa ja 8-16 jäsentä. Puheenjohtajiston valitsee liittokokous ja toimikauden pituus on kaksi vuotta. Liittohallituksen jäsenet valitaan syysliittokokouksessa piirien esitysten perustella kalenterivuodeksi kerrallaan.

Samassa luottamustehtävässä voi henkilö toimia korkeintaan kuusi vuotta peräkkäin.

Liittohallitukselle voidaan kutsua puheenjohtajiston toimesta sihteeri.

Liittohallituksen kokoonpano 2024

Uudenmaan piiri ry • Aila Lindroos, Vihti
Varsinais-Suomen piiri ry • Päivi Tuhkalainen, Raisio

Liiton työryhmät 2024

Työryhmät nimetään vuosittain liittohallituksen järjestäytymiskokouksessa.

Liiton työvaliokunta

Puheenjohtajisto (3) ja järjestösihteeri.

Koulutustyöryhmä

Hanna Pohjantuli (pj), Sirkka Juusonen, Anu Keränen, Kaija Koponen, Päivi Tuhkalainen ja Satu Virtanen.
• jatkaa Arjen turvallisuuden koulutusohjelman jalkauttamista, edelleen kehittämistä ja toteutumisen seurantaa. Työryhmä viestii liiton koulutusjärjestelmästä ja tukee piirejä sen toteuttamisessa. Työryhmä ylläpitää Arjen turvallisuuden kouluttajapoolia ja vahvistaa kouluttajien taitoja.

Järjestötyöryhmä

Tuija Nummela (pj.), järjestösihteeri, Leena Hietala, Marjo Sarmet, Aija Koivunen ja Minna Torstensson.
• päivittää liiton liittokokousjärjestäjän ohjeen sekä laatii ohjeen liittopäivien järjestämisestä, päivittää ansiomitalien hakulomakkeen ja valmistelee starttipaketin uuden yhdistyksen perustamiseen.

Viestintätyöryhmä

Salme Rajala (pj.), Ansa Iivonen (Topakka-lehden päätoimittaja ja kokoaja), Erja Lindholm (kotisivut ja fB), Pia-Riitta Korvenheimo, Pirjo Lappalainen, Salla Korvanen ja Satu Virtanen.
•  päivittää liiton viestintäsuunnitelman ja toteuttaa sitä. Siihen kuuluvat mm. liiton kotisivu-uudistuksen jatkaminen piiri- ja yhdistystasolle, Topakka-lehti, viestintään liittyvien tuotteiden hankinta ja kehittäminen sekä liiton viestinnän tuottaminen sähköisiin alustoihin.

Hyvinvointityöryhmä

Leena Hietala (pj.), järjestösihteeri, Riitta Jansson, Teija Friis ja Tarja Kurkinen.
• aktivoi jäsenistöä liikkumaan, ja näin lisäämään liikunnan tuomaa hyvää oloa jäsenistössä. Kimpassa-liikuntakampanjasta työryhmä kokoaa tietopankkia Driveen.

Jotostyöryhmä

Aila Lindroos (pj.), Satu Aurala, Sirkka Juusonen, Kaija Koponen, Sanna Luoma, Marja-Leena Rasi ja Tiina Ronkainen.
• kokoaa liiton jotosten suunnittelua ja toteutusta tukevan käsikirjan. jäsenistöä liikkumaan, ja näin lisäämään liikunnan tuomaa hyvää oloa jäsenistössä. Kimpassa-liikuntakampanjasta työryhmä kokoaa tietopankkia Driveen.

Strategiatyöryhmä

Satu Virtanen (pj.), Pirjo Heiskanen, Leena Hietala, Tarja Leinonen-Viinikka, Piritta Laurila, Toini Malmi, Tuija Nummela.
• suunnittelee strategiatyöskentelyprosessin, jonka ensimmäisenä vaiheena toteutetaan jäsenkyselyn ja SWOT-analyysi.

Liiton vaalivaliokunta

Pj. Maija-Leena Virta-Kangas, Oulun MN ry