MNLn syyskokous valitsi puheenjohtajiston 2019-2020

19.11.2018

Maanpuolustusnaisten Liitto ry:n syyskokous pidettiin lauantaina 17.11. Hämeenlinnassa. Maanpuolustusnaisten Liiton puheenjohtajaksi kaudelle 2019-2020 valittiin jatkamaan seutuasiantuntija Mervi Liimatainen Pyhtäältä. Uudeksi 1. varapuheenjohtajaksi valittiin palvelupäällikkö Satu Virtanen Keravalta. Hän on toiminut liiton 2. varapuheenjohtajana edeltävän kaksivuotiskauden. Uutena puheenjohtajistoon valittiin 2. varapuheenjohtajaksi turvatarkastaja Tarja Leinonen-Viinikka Kuusamosta.

Syyskokouksen puheenjohtajana toimi Hämeenlinnan kaupunginhallituksen puheenjohtaja Sari Rautio. Kokouksessa hyväksyttiin ensi vuoden toimintasuunnitelma ja talousarvio sekä valittiin uusi puheenjohtajisto. Toiminnan teemaksi vuodelle 2019 valittiin ”Topakasti arjen turvaksi”, mikä kuvaa liiton paneutumista arjen turvallisuus -taitojen kouluttamiseen.

Kokouksessa palkittiin Kimpassa-liikuntakampanjan parhaat. Ykkössijan vei Nastolan MN ja seuraavat sijoitukset olivat Varkauden MN, Pertumaaan MN, Espoon MN, Etelä-Karjalan Rajaseudun MN ja Helsingin MN.

Syyskokous järjestettiin osana Maanpuolustusnaisten Liiton ja Reserviläisliiton yhteistä liittokokoustapahtumaa. Molemmilla järjestöillä on omat erilliset kokouksensa, mutta niiden lisäksi on ohjelmassa kaikille yhteisiä tilaisuuksia. Tapahtumaviikonlopun päätti sunnuntaina maanpuolustusjuhla, jossa juhlapuheen piti puolustusvaliokunnan puheenjohtaja, kansanedustaja Ilkka Kanerva.