Kaarina Suhonen NVL:n pääsihteeriksi

21.06.2016

Maanpuolustusnaisten Liiton puheenjohtaja Kaarina Suhonen on valittu 1.8.2016 alkaen Naisten Valmiusliiton pääsihteeriksi. NVL:n toimistolla aloittaa 1.8. myös viestintä- ja järjestösihteerinä Hanna Honkavuo. Veera Vanhanen jatkaa koulutussihteerin nimikkeellä 1.7 alkaen määräaikaisessa tehtävässä.

Liiton puheenjohtajan siirtyminen pääsihteerin tehtävään aiheuttaa muutoksia Maanpuolustusnaisten Liiton puheenjohtajiston tehtävänjaossa. Kaarina Suhonen jatkaa puheenjohtajan tehtävässä kauden loppuun, mutta liittoa edustavat virallisissa tilaisuuksissa pääosin varapuheenjohtajat. Kummankaan liiton säännöissä ei ole estettä siihen, ettei puheenjohtaja voisi toimia hallinnollisesti vuoden loppuun.

-Toivon osaltani, että voimme jatkaa hyvää yhteistyötä roolien muuttumisesta huolimatta. Olen itsekin hieman hämmentynyt nopeista käänteistä antaessani suostumuksen ko. tehtävään noin kaksi viikkoa sitten. Olen tehnyt päätökseni kuitenkin harkiten ja teen parhaani, että saamme naisten vapaaehtoista turvallisuus- ja varautumiskoulutusta valtakunnallisesti eteenpäin, sanoo Kaarina Suhonen.

Uutisia