Kevätkokous kutsui kunniajäseneksi Eira Laalahden

09.04.2017

Maanpuolustusnaisten Liiton kevätkokous pidettiin 8.4.2017 Kuoppanummen koulukeskuksessa Vihdin Nummelassa. Sujuvista kokousjärjestelyistä vastasi MNL:n Uudenmaan piiri puheenjohtaja Mervi Pihakarin johdolla.

Kokouspäivä oli täynnä monenlaista mielenkiintoista asiaa: päivän aloitti liiton koulutustyöryhmän puheenjohtaja Anu Keräsen esitys koulutusohjelman sisällöstä ja etenemisestä, liiton 2. varapuheenjohtaja Satu Virtanen kertoi pilvipalvelujen käyttöönotosta piiri- ja yhdistystasolla.  Vihdin kunnanhallituksen puheenjohtaja, asessori Tuija Sundberg toi kokoukseen kunnan tervehdyksen ja hän johdatti kuulijat miettimään tasa-arvokysymyksiä mielenkiintoisessa kokousesitelmässään.

Virallisen kokouksen puheenjohtajana toimi Vihdin kunnanvaltuuston puheenjohtaja Varpu-Leena Malmgren, jonka johdolla sääntömääräinen kevätkokous pidettiin sujuvasti. Kokous käsitteli mm. toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen vuodelta 2016 ja myönsi vastuuvapauden. Kokous valitsi vuodelle 2017 kuusihenkisen vaalivaliokunnan ja heille henkilökohtaiset varajäsenet. Vaalivaliokunnan puheenjohtajana jatkaa Hannele Helikallio-Malinen Espoosta. Virallisen kokouksen päätteeksi kokous kutsui liiton kunniajäseneksi Eira Laalahden Tampereelta.

Sokerina pohjalla oli huomionosoitukset ja palkitsemiset. Liiton edeltävälle puheenjohtajalle Kaarina Suhoselle ojennettiin liiton kultainen ansiomerkki, muut myönnetyt mitalit jaetaan paikallisissa tilaisuuksissa. Lisäksi huomioitiin korulahjalla mm. liittohallitustyöstä poisjääneitä sekä Nasta-harjoitusten ja jotoksen johtajat. Lisäksi jaettiin bonusviikkojen liikuntapalkinnot piirikohtaisesti suoritetun arvonnan perusteella ja julkistettiin jäsenhankintakilpailun tulokset. Näistä molemmista on omat erilliset uutiset liiton kotisivuilla.

Kokouspäivän päätteeksi osallistujilla oli vielä mahdollisuus vierailla palkitussa Glope Hope -yrityksessä, jossa toimitusjohtaja Seija Lukkala kertoi vahvasti ajan hengessä elävän yrityksen taustoista ja toimintamallista. Moni innostuikin ostamaan kierrätysmateriaaleista huolellisesti suunniteltuja ja toteutettuja tuotteita, tarjolla oli jo ensimmäiset tuotteet Suomi 100 -sarjasta, joka toteutetaan Eduskuntatalon suojapeitteestä.

Syyskokoukseen kokoonnutaan 4.- 5.11. Kainuun Prikaatiin Kajaaniin.

Uutisia