Pertunmaan Maanpuolustusnaiset ry

Pertunmaan Maanpuolustusnaiset ry on puolueisiin sitoutumaton naisten vapaaehtoinen maanpuolustusjärjestö, joka toimii Maanpuolustusnaisten Liitto ry:n alaisena. Yhdistyksen tavoitteena on lisätä naisten maanpuolustustahdon, -tiedon ja –taidon lisääminen sekä henkisen ja fyysisen kunnon vahvistaminen, naisten toimintavalmiuden turvaaminen kriisi- ja poikkeusolojen varalta sekä kokonaismaanpuolustuksen edistäminen kehittäessä maamme puolustusjärjestelmää.

Koulutusta järjestetään Naisten Valmiusliitto Nasta harjoitusten kursseilla. MPK:n järjestämille kursseille voi hakeutua heidän verkkosivuiltaan.

Pertunmaan Reservinaliupseerit ry / naisosasto perustettiin 10.2.1988. Vuonna 1996 nimi muuttui Suomen Naisten Maanpuolustusjärjestö ry (SNMJ). Nimi muuttui uudestaan 30.6.2005 Pertunmaan maanpuolustusnaiset ry:ksi. Olemme osallistuneet Pertunmaan Reservialiupseerien lipun rahoitukseen.

Jäseniä yhdistyksessä on nykyisin 15 henkilöä, joista suurin osa kannattajajäseniä. Yhdistystä olemme mainostaneet Pertunmaan toripäivillä. Toivomme saavamme nuorta energistä voimaa mukaan.

Olemme osallistuneet valtakunnallisislle Jotoksille vuosina 1991-2006, 2008-2013. Nastakursseilla meillä on ollut osallistujia maasto-, muonitus-, kuljetus-, paloturvallisuus-kyberturvallisuus- ja sähköttä -kursseilla. Osallistumme myös liiton järjestämään Kimpassa -liikuntakampanjaan vuosittain. Välillä menestyksekkäästikin. Lisäksi meillä on omia pieniä kisailuja yhdessä Pertunmaan Reservialiupseeri ry:n kanssa. Yhdistyksen toiminnassa kokoonnumme myös erilaisten aiheiden ja retkien parissa.

Yhdistys on järjestänyt kahvitukset Kaatuneiden muistopäivinä, puolustusvoimien lippujuhlapäivinä ja kutsuntojen kahvitukset joka toinen vuosi. Lisäksi olemme järjestäneet kahdet sankarivainajien siunaustilaisuuden kahvitukset.

Yhteystiedot:
Pertunmaan Maanpuolustusnaiset ry
Raija Tolonen

Tulevat tapahtumat

Ei tapahtumia

Kuulumisia

Ei tuloksia

Hakemaasi sivua ei löytynyt. Yritä muuttaa hakuasi, tai käytä yläpuolella olevaa navigointia löytääksesi kirjoituksen.