Arkistointiohje tutuksi -koulutus

25.09.2021

Arkistointiohje tutuksi -koulutus

Etäkoulutuksen kohderyhmänä on Naisten Valmiusliiton alueneuvottelukuntien, Maanpuolustusnaisten Liiton piirien ja yhdistysten sekä Suomen Lottaperinneliiton arkistovastaavat.

Liittojen yhteinen arkistointiohje on valmistunut kevään aikana. Liitot ovat hyväksyneet ohjeen kokouksissaan ja nyt se on valmiina otettavaksi käyttöön.

Arkistointiohje tutuksi –koulutuksessa perehdytään ohjeeseen sekä yksityiskohtaisemmin arkistointiohjeeseen sisältyvään arkistonmuodostussuunnitelmaan. Samalla saadaan työkaluja oman arkistonmuodostussuunnitelman laatimiseen ja sen soveltamiseen käytännössä. Kouluttajana toimii Kansallisarkiston Vaasan toimipisteen johtaja Arja Rantanen.

Päivän ohjelma
9.00                  Avaus: Pia Lindell, pääsihteeri, Naisten Valmiusliitto
9.10–10.30      Uudistetun arkistointiohjeen esittely: Arja Rantanen
10.30–10.45    Tauko
10.45–11.45    Perehtyminen arkistonmuodostussuunnitelmaan: Arja Rantanen
11.45               Päivän päätös: Leena Hietala, arkistotyöryhmän pj, Maanpuolustusnaisten Liitto

Ilmoittaudu tämän linkin kautta torstaihin 16.9. mennessä. Kalenterikutsut Zoom linkkeineen toimitetaan ilmoittautumisajan päätyttyä. Koulutukseen osallistujien määrää on rajoitettu, joten kannattaa ilmoittautua heti. Pyritään joka tapauksessa siihen, että jokaisen maanpuolustusnaisten piirin alueelta on edustajia tässä koulutuksessa.

Karttaa ei ole saatavissa