72h kotivara- ja alkusammutuskurssi

24.05.2022

Länsi-Uudenmaan pelastuslaitos

72h kotivara- ja alkusammutuskurssi

MNL Uudenmaan piirin Maanpuolustusnaiset järjestävät 72h kotivara- ja alkusammutuskurssin 24.5.2022

72tuntia on viranomaisten ja järjestöjen laatima varautumissuositus kotitalouksille.

Kodeissa tulisi varautua pärjäämään itsenäisesti ainakin kolme vuorokautta häiriötilanteen sattuessa. Olisi hyvä, jos kotoa löytyisi vähintään kolmeksi vuorokaudeksi ruokaa ja lääkkeitä. Olisi myös tärkeää tuntea varautumisen perusteet eli tietää esimerkiksi, mistä saa oikeaa tietoa häiriötilanteessa ja miten pärjätä kylmenevässä asunnossa. Kotitalouksien varautumisen merkitys on suuri apu yhteiskunnalle ja ennen kaikkea ihmiselle itselleen. Siksi jokaisen kannattaa varautua häiriötilanteisiin.

Kurssilla käydään läpi muun muassa: Mitä tapahtuu, kun on sähkökatko? Miten selvitä, kun vesijohtovesi on likaantunut tai vettä ei tule. Mitkä ovat tärkeimmät asiat, jotka sinä ja perheesi tarvitsette selviytyäksenne häiriötilanteista? 72h ja kotivara kouluttajana toimii Aila Lindroos Lohjan Maanpuolustusnaisista.

Länsi-Uudenmaan Pelastuslaitokselta Timo Levänen kertoo kodin yleisestä paloturvallisuudesta, jonka jälkeen on alkusammutusharjoitus.

Kurssi pidetään Länsi-Uudenmaan pelastuslaitoksella, osoitteessa Harjunseläntie 4. 24.5.2022 kello 17:00->

Kurssin hinta 10e ja osallistujia kurssille otetaan 20. Kurssimaksu lähetetään osallistujille myöhemmin s-postitse.

Aluksi kahvitarjoilu.

Ilmoittautuminen kurssille 17.5.2022 mennessä [email protected]