72h kotivara- ja alkusammutuskurssi

Vihdin kunnantalo

72h kotivara- ja alkusammutuskurssi

MNL Uudenmaan piiri järjestää 72h kotivara- ja alkusammutuskurssin 10.5.2022

72tuntia on viranomaisten ja järjestöjen laatima varautumissuositus kotitalouksille. Kodeissa tulisi varautua pärjäämään itsenäisesti ainakin kolme vuorokautta häiriötilanteen sattuessa. Olisi hyvä, jos kotoa löytyisi vähintään kolmeksi vuorokaudeksi ruokaa ja lääkkeitä. Olisi myös tärkeää tuntea varautumisen perusteet eli tietää esimerkiksi, mistä saa oikeaa tietoa häiriötilanteessa ja miten pärjätä kylmenevässä asunnossa.

Kurssi antaa eväitä esimerkiksi sähkö- ja vesikatkoksiin tai muihin häiriötilanteisiin varautumisesta.

Mitä tapahtuu, kun on sähkökatko? Miten selvitä, kun vesijohtovesi on likaantunut tai vettä ei tule.

Kotitalouksien varautumisen merkitys on suuri apu yhteiskunnalle ja ennen kaikkea ihmiselle itselleen. Siksi jokaisen kannattaa varautua häiriötilanteisiin.

Mitkä ovat tärkeimmät asiat, jotka sinä ja perheesi tarvitsette selviytyäksenne häiriötilanteista?

Kurssin johtajana toimii Aila Lindroos Lohjan Maanpuolustusnaisista.

Länsi-Uudenmaan Pelastuslaitokselta Timo Levänen kertoo kodin yleisestä paloturvallisuudesta, jonka jälkeen on

alkusammutusharjoittelua.

Kurssin hinta 10e ja osallistujia kurssille otetaan 20. Ohjeet kurssimaksun maksamiseksi lähetetään osallistujille s-postitse.

Aluksi kahvitarjoilu. Tervetuloa!

Ilmoittautuminen kurssille 3.5.2022 mennessä sähköpostilla [email protected]