Topakasti 5-vuotias!

7.4.2024

Lauantaina 6.4.2024 vietettiin Keski-Pohjanmaan Maanpuolustusnaiset ry:n 5-vuotisjuhlaa Lohtajalla. Juhla alkoi seppeleen laskulla sankarivainajien muistomerkille, jonka jälkeen siirryttiin Casa Lohtajan tiloihin juhlimaan.

Maanpuolustusnaisten Liiton terveiset yhdistykselle toivat liiton 2. varapuheenjohtaja Leena Hietala, Kokkolan Lottaperinneyhdistyksestä Kaija Jestoi ja Vaasan Maanpuolustusnaisista Toini Malmi. Marja-Leena Leskelä kertoi Lohtajasta ja sen merkittävästä historiasta. Helinä Jokitalo esitteli yhdistyksen historiikin.

Juhlassa luovutettiin yhdistyksen puheenjohtaja Helinä Jokitalolle liiton pronssinen ansiomitali. Puheiden jälkeen jatkettiin juhlaa ruokailun ja yhteislaulujen merkeissä.

Sankarivainajien muistomerkillä. Kuva: Ritva Vainio.
Yhdistyksen perustajajäseniä ja 5 vuotta jäseninä olleita muistettiin liiton juomapullolla. Kuva: Marita Hakala
Juhlavieraat. Kuva: Päivi Sorjonen.

Liiton 2. varapuheenjohtaja Leena Hietala. Kuva: Ritva Vainio.
Kokkolan Lottaperinneyhdistyksestä Kaija Jestoi. Kuva: Ritva Vainio.
Kuva: Ritva Vainio.

Vaasan Maanpuolustusnaiset Lapualla

Vaasan Maanpuolustusnaiset kävivät 13.4.2024 Lapualla tutustumassa Kosolan taloon ja Lapuan Paukkuun. Kosolan talolla saimme kuulla mielenkiintoisen esityksen, jonka aiheena oli isänmaan kuohuvat vuodet. Saimme kuulla Suomen itsenäistymistä edeltävistä ajoista,...