EMN: Huoltohetki keholle ja mielelle pe 19.1.2024 klo 17-18

19.01.2024

Tapiolan palvelukeskus

EMN: Huoltohetki keholle ja mielelle pe 19.1.2024 klo 17-18

Espoon maanpuolustusnaiset aloittavat uuden vuoden kehon ja mielen huoltohetkellä perjantaina 19.1.2024 klo 17-18 Tapiolan Palvelukeskuksessa (maksuton).

Huoltohetkessä yhdistyy Asahin, mindfulnessin  ja joogan periaatteet:

• Asahi-Health® on suomalaisten ammattilaisten kehittämä, monivaikutteinen terveysliikuntamuoto.
    Liikkeiden idea on yksinkertaisuus ja syvällinen vaikutus.
  • Lempeät liikkeet sopivat kaikille, ne tehdään seisten (tarvittaessa voit istua) hengityksen rytmissä, oman kehon rajoja ja voimia kuunnellen ja kunnioittaen.
  • Harjoitamme vailla suorittamista, keskittyen rauhassa omaan harjoitukseen.
  • Pehmeä liikkeen ja hengityksen yhteys hoitaa kehoa, vahvistaa kehon ja mielen yhteyttä ja lisää harmonian tunnetta.
  • Sovellamme sessiossa myös Jon Kabat-Zinnin 1970-luvulta saakka kehittämän, tunnetun ja tutkitun MBSR- rentoutus- ja stressinhallintamenetelmän läsnäoloharjoitteita

Tarvitsemme palautumista jatkuvasta valppaustilasta. Siksi stressinhallinta on yksi tärkeimpiä elämäntaitoja  tämän päivän 24/7 kulttuurissa meille kaikille.
Tarvitsemme pysähdyspaikkoja, joissa keho ja mieli voi irrottautua suorittamisesta, resetoitua, latautua ja virkistyä.

Huoltohetkessä:
Sulatat kehon ja mielen jumeja ja kireyksiä
Vahvistat liikkuvuutta ja tasapainoasi
Lasket lempeästi kehon ja mielen kierroksia
Vaalit kehomieliyhteyttä ja läsnäolotaitoja
Vahvistat stressinhallintaasi ja kykyäsi rentoutua
Huoltohetki ei ole suorittamista vaan sallimista! Harjoitteet soveltuva kaikille, tarvitset vain avoimen mielen.

Tarvitset väljät, mukavat vaatteet, juomapullon ja loppurentoutukseen lämmintä ylle/huopa. Liikuntasalissa on jumppamattoja, mutta voit halutessasi ottaa mukaan myös oman joogamaton tai muun alustan mukaan. Teemme harjoitukset sukkasillaan sekä seisten (halutessasi voit myös istua) että makuulla. Harjoitukset sopivat kaikille, ne tehdään rennosti, vapaasti soveltaen ja omaa kehoa kuunnellen.

Huoltohetken vetäjänä toimii Marjaliisa Majavesi, Logoterapeutti LTI®, Mindfulness-ohjaaja CFM®(MBSR), Asahi Health® -ohjaaja ja Seasonal Yoga -ohjaaja

Tapahtuma on maksuton, mutta vaatii ilmoittautumisen 5.1.2024 mennessä osoitteeseen: tiinapitkaaho(at)hotmail.com / Muistathan peruuttaa osallistumisesi jos sinulle tulee este. Mukaan mahtuu 20 jäsentä.
Paikka: Tapiolan palvelukeskuksen liikuntasali, Länsituuli 1 A 3.krs, Tapiola/Espoo (Länsikulma-rakennus, kauppakeskus Ainoan vieressä).
Palvelukeskuksessa on pukuhuone, mutta ei lukittavia kaappeja. Voit ottaa tarvittaessa tavarasi liikuntasaliin mukaan.

Yhteyshenkilö: Tiina Pitkäaho, tiinapitkaaho(at)hotmail.com, puh: 050 3466488

Voit tutustua jo etukäteen ohjaajaamme Marjaliisaan: linkki istumameditaatioon: https://www.youtube.com/watch?v=EJu27eoXchQ ja 2,5 min huoltohetkeen (tasapainoa keholle ja mielelle) :https://www.youtube.com/watch?v=h0hkXx6wH3k