HMN: Vierailu Järvenpään taidemuseolle 23.8. klo 15 Taiteilijayhteisön keskellä – Kallio-Kuninkala ennen ja nyt -näyttelyyn

Päiväys ja aika
23.08.2023

jäevenpää

HMN: Vierailu Järvenpään taidemuseolle 23.8. klo 15 Taiteilijayhteisön keskellä - Kallio-Kuninkala ennen ja nyt -näyttelyyn

Vierailu Taiteilijayhteisön keskellä – Kallio-Kuninkala ennen ja nyt -näyttelyyn Järvenpään taidemuseolle 23.8. klo 15.

Millainen on Kallio-Kuninkalan yhteys Tuusulanjärven taiteilijayhteisöön? Millaisen jäljen se on jättänyt suomalaiseen kulttuurielämään, entä mitä siellä tapahtuu tänä päivänä?

Taiteilijayhteisön keskellä – Kallio-Kuninkala ennen ja nyt -näyttely risteilee menneessä, nykyhetkessä ja tulevassa, musiikin, teatterin ja kuvataiteen maailmoissa. Se kuljettaa 1800-luvun lopulta K.A. (1862-1949) ja Kerttu Paloheimon (1863-1923) perheen ja suvun vaiheista tämän päivän toimintaan Taideyliopiston Järvenpään toimipisteenä. Näyttely on toteutettu yhteistyössä Järvenpään taidemuseon ja Leonora ja Yrjö Paloheimon säätiön kanssa, joka viettää 50-vuotisjuhlavuottaan vuonna 2023.

Näyttelyn esittelee Pälvi Myyry, Leonora ja Yrjö Paloheimon säätiön asiamies ja Helsingin Maanpuolustusnaisten jäsen. Käynnin aikana voi tutustua myös taidemuseon uuteen kokoelmanäyttelyyn, jossa on esillä laajasti Eero Järnefeltin ja Venny Soldan-Brofeldtin teoksia.

Järvenpään taidemuseo, Kirjastokatu 8 (Kirjaston alakerrassa). Taidemuseo sijaitsee ihan Järvenpään juna-aseman vieressä.

Liput:  9/8/4 €, Museokortti tai Kaikukortti

Ilmoittautuminen Pirjo Heiskaselle [email protected] viimeistään 20.8.2023.

Tulethan ajoissa paikalle, viimeistään klo 14.45, jotta kierrokselle sekä myös Eero Järnefeltin ja Venny Soldan-Brofeldtin töiille jää aikaa ennen museon sulkeutumista, kiitos!

Tapahtuma on tarkoitettu Helsingin Maanpuolustusnaiset ry:n jäsenille

Sijainti kartalla: