HMN: Vierailu Oulunkylän kuntoutuskeskukseen 6.11.23

06.11.2023

Oulunkylän kuntoutuskeskus

HMN: Vierailu Oulunkylän kuntoutuskeskukseen 6.11.23

Helsingin Maanpuolustusnaiset ry järjestää vierailun Oulunkylän kuntoutuskeskukseen ma 6.11.
Kuntoutuskeskuksen johtaja Katja Ilvonen on lupautunut esittelemään meille Kuntoutuskeskusta, sen historiaa, tämän päivän toimintaa ja huomisen suuntaviivoja.
Oulunkylän sairaskotisäätiön (nyk.kuntoutuskeskus) ovat perustaneet v. 1986 Sotainvalidien Veljesliiton Helsingin piiri ry, Sotainvalidien Veljesliiton Uudenmaan piiri ry, Aivoinvalidit ry ja Helsingin kaupunki. Oulunkylän kuntoutussairaala aloitti toimintansa 1.6.1992. Kuntoutuskeskus kuuluu 23 veljeskodin ketjuun, jotka on rakennettu alun perin sotainvalidien hoitoa ja kuntoutusta varten.
Nyt veteraanien rivit ovat harvenneet.  Vaikka veteraanityö jatkuu viimeiseen mieheen ja naiseen, on kuntoutuskeskuksen työlle ollut välttämätöntä ja tarkoituksenmukaista löytää uusia suuntia. Näitä on mm monipuolinen kuntoutustoiminta sekä mm. kriisinhallintaveteraanien kuntouttaminen. Kuntoutuskeskus tekee myös monipuolista tutkimus- ja kehittämistyötä.
Vierailu on maanantaina 6.11.2023 klo 17. Ulko-ovet on lukittu, joten tulethan hyvissä ajoin. Vierailulla on kahvitarjoilu.
Osoite on Käskynhaltijantie 5, 00640 Helsinki. Pihalla on parkkipaikkoja.
Julkisilla kulkuvälineillä 61,64 ja 69 pääsee.
Ilmoittautumiset Heidi Aholle, [email protected], viimeistään 30.10.
Mikäli sinulle tulee este, ilmoitathan siitä, jotta voimme tarjota paikkaa jonossa oleville, kiitos.
Tapahtuma on vain Helsingin Maanpuolustusnaiset ry jäsenille.
Tervetuloa!