Äänekosken Maanpuolustusnaiset ry

Äänekosken Maanpuolustusnaiset​ ry

Äänekosken Maanpuolustusnaiset ry on Maanpuolustusnaisten liitto ry:n jäsenyhdistys. Yhdistys on perustettu vuonna 2008. Aiemmin yhdistys toimi nimellä Äänekosken Reservin Upseerien Naiset ry sekä Ääneseudun Maanpuolustusnaiset ry.

Yhdistyksemme tavoitteena on maanpuolustusvalmiutta edistävä toiminta. Se pitää sisällään antoisaa yhdessäoloa kaikenikäisten naisten kesken tehden retkiä, kunto- ja liikuntatapahtumia, kokouksia ja ajankohtaisia esitelmä- ja juhlatilaisuuksia. Yhdistys osallistuu veteraanien keräystapahtumiin ja arjen virkistystoimintaan yhdessä muiden maanpuolustusjärjestöjen kanssa. Veteraanien perinteen siirtäminen tuleville sukupolville on yhdistyksessä tärkeässä asemassa. Teemme yhteistyötä Ääneseudun Reserviupseerien ja Ääneseudun Reserviläisten kanssa.

Useat yhdistyksen maanpuolustusnaiset ovat aktiivisesti mukana Naisten valmiusliiton, Ääneseudun ampumatoimikunnan, vapaaehtoisen pelastuspalvelun (Vapepa:n), Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen (MPK:n) toiminnassa toimien kurssilaisina, kouluttajina ja kurssien johtajina.

Yhdistyksen varsinaiseksi jäseneksi voi päästä 18 vuotta täyttänyt maanpuolustustyöstä kiinnostunut henkilö, jonka jäsenyyden yhdistyksen hallitus hyväksyy. Jäsenmaksua vastaan jäsen saa Keski-Suomen maanpuolustaja lehden, joka ilmestyy neljä kertaa vuodessa, Maanpuolustusnaisten liiton oman Topakka lehden kerran vuodessa, yhdistyksen omat tiedotteet ja vapaan osallistumisen toimintaan.

Yhdistyksemme tapahtumiin voi tutustua myös Ääneseudun maanpuolustusjärjestöjen kotisivuilla www.aaneres.net sekä Facebookissa Äänekosken Maanpuolustusnaiset ry.

Tule mukaan maanpuolustusnaisten aktiiviseen toimintaan!

Puheenjohtaja ja jäsenrekisterin hoitaja
Tarja Maukonen

Varapuheenjohtaja
Mari Turtinen

Tulevat tapahtumat

Ei tapahtumia

Kuulumisia

Ei tuloksia

Hakemaasi sivua ei löytynyt. Yritä muuttaa hakuasi, tai käytä yläpuolella olevaa navigointia löytääksesi kirjoituksen.