Mäntyharjun Maanpuolustusnaiset ry

Mäntyharjun Maanpuolustusnaiset ry on puolueisiin sitoutumaton naisten vapaaehtoinen maanpuolustusjärjestö. Yhdistys on perustettu vuonna 1974. Kuulumme Maanpuolustusnaisten liiton Etelä-Savon piiriin ja sitä kautta valtakunnalliseen Maanpuolustusnaisten liittoon. Olemme pieni yhdistys, meillä on jäseniä tällä hetkellä 19.

Yhdistyksemme tarkoituksena on

• olla jäsentensä aatteellisena ja toiminnallisena yhdyssiteenä
  • lisätä naisten maanpuolustustahtoa, -tietoa ja -taitoa
  • vahvistaa jäsenten henkistä ja fyysistä kuntoa
  • turvata naisten toimintavalmiuksia kriisi- ja poikkeusolojen varalta
  • edistää kokonaismaanpuolustusta

Osallistumme liiton Kimpassa -liikuntakampanjaan osallistumalla eri liikuntatapahtumiin jäsenistön voimin ja järjestämällä omia liikuntatapahtumia. Olemme menestyneet valtakunnallisesti kampanjassa ihan mukavasti.

Meillä täällä Mäntyharjussa on Korsumuseo, joka on kesäisin avoinna ja osallistumme aukiolojen päivystykseen yhdellä päivällä viikossa. Siellä olemme todellisen historian keskellä. Korsumuseo sijaitsee Veteraanipuistossa, joka puolestaan on lähellä kesäteatteriamme ja Taidekeskus Salmelaa. Osallistumme myös kaatuneiden muistomerkeille juhlapäivinä seppeleiden laskun lisäksi toteutettaviin lippuvartioihin. Avustamme veteraaniyhdistyksen tapahtumien ruokailuissa ja järjestämme tai osallistumme muihin maanpuolustushenkisiin tapahtumiin.

Maanpuolustusnaisten liiton Etelä-Savon piiri on jäsenenä Naisten Valmiusliiton Etelä-Savon alueneuvottelukunnassa ja jäsenillämme on ollut ja on siellä tehtäviä. Alueneuvottelukunta järjestää yhdessä Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen kanssa kursseja varautumiseen ja kokonaisturvallisuuteen liittyen ja niistä saamme tietoa yhdistyksemme kautta. Kursseille voi osallistua kuka tahansa.

Kunnioitamme perinteitä ja pyrimme pitämään tietoisuutta niistä yllä. Toimimme kuitenkin nykyajassa ja koulutusten kautta on mahdollisuus saada tähän aikaan tarvittavia valmiuksia.

Tervetuloa mukaan maanpuolustushenkiseen joukkoomme!

Mäntyharjun Maanpuolustusnaiset ry
Liisa Louhivuori, puheenjohtaja
Puh. 0400490564

Tulevat tapahtumat

Ei tapahtumia

Kuulumisia

Ei tuloksia

Hakemaasi sivua ei löytynyt. Yritä muuttaa hakuasi, tai käytä yläpuolella olevaa navigointia löytääksesi kirjoituksen.