Pieksämäen Seudun Maanpuolustusnaiset ry

Pieksämäen Seudun Maanpuolustusnaiset ry on alueen maanpuolustushenkisten naisten yhdistys. Yhdistys on perustettu 1954. Teemme yhteistyötä paikallisten maanpuolustus- ja veteraanijärjestöjen kanssa. Kuulumme Maanpuolustusnaisten Liittoon joka on  tsenäinen, puolueisiin sitoutumaton vapaaehtoinen maanpuolustusjärjestö.

Yhdistys järjestää jäsentapaamisia joissa kouluttaudumme, kokoustamme ja liikumme yhdessä.

Yhdistyksen tarkoitus on toiminta-alueensa naisten maanpuolustustahdon, -tiedon ja -taidon lisääminen sekä henkisen ja fyysisen kunnon vahvistaminen ja naisten toimintavalmiuksien turvaaminen arjen häiriötilanteiden varalta.

Voimme kouluttautua Naisten Valmiusliiton (NVL) ja Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen (MPK) kursseilla ja valmiusharjoituksissa.

Olet Tervetullut mukaan maanpuolustusnaisen toimintaan!

Pj. Sirkka Juusonen
etunimi.sukunimi(at)gmail.com

Kuulumisia

24.11.2022

Etelä-Savon alueneuvottelukunta palkitsi puheenjohtajamme Sirkka Juusosen MPK:n hopeisella ansiomitallilla. Päivi Tenhunen valittiin vuodelle 2023 Naisten Valmiusliiton Etelä-Savon alueneuvottelukunnan johtokunnan puheenjohtajaksi.

Ampumapäivä 24.9.2022

Viiden naisen voimin oltiin mukana 24.9.2022 Olkonkankaan ampumaradalla jossa pidettiin MPK:n ampumapäivä, peruuntuneen Kukkarojotoksen tilalla. Pääosin osallistujat koostuivat Reserviupseereista ja Maanpuolustusnaisista. Päivä oli oikein mielenkiintoinen ja antoisa....