Mikkelin Maanpuolustusnaiset ry

Mikkelin Maanpuolustusnaiset ry on itsenäinen, puolueisiin sitoutumaton, naisten vapaaehtoinen maanpuolustusjärjestö. Yhdistys on perustettu vuonna 1956 ja on yksi Maanpuolustusnaisten Liitto ry:n vanhimmista jäsenyhdistyksistä. Jäseniä meillä on noin 50.

Yhdistyksemme tarkoituksena on

• olla jäsentensä aatteellisena ja toiminnallisena yhdyssiteenä
  • lisätä naisten maanpuolustustahtoa, -tieto ja -taitoa
  • vahvistaa jäsenten henkistä ja fyysistä kuntoa
  • turvata naisten toimintavalmiuksia kriisi- ja poikkeusolojen varalta
  • edistää kokonaismaanpuolustusta.

Osallistumme liiton Kimpassa -liikuntakampanjaan järjestämällä erilaisia liikuntatapahtumia ja -retkiä. Järjestämme omia jäseniltoja eri teemoilla ja käymme teatterissa tai konserteissa.

Koulutamme itseämme kriisi- ja poikkeusolojen varalta Naisten Valmiusliiton, Etelä-Savon Alueneuvottelukunnan ja Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen kursseilla ja harjoituksissa ja tiedotamme niistä jäsenille. Toimimme myös mm. kurssinjohtajina, harjoitusten päällikköinä ja työntekijöinä, mikä osaltaan kouluttaa meitä ottamaan vastuuta maanpuolustuksessa.

Olemme aktiivisesti mukana Mikkelin seudun vapaaehtoisessa maanpuolustustoiminnassa, mm. pidämme kanttiinia Marskin marssilla ja tarjoilemme glögia Varuskunnan joulutulilla.

Kunnioitamme perinteitä, mutta toimimme nykyajassa, opimme uutta ja meillä on positiivinen tekemisen meininki. Tervetuloa mukaan, iloisessa joukossamme on tilaa jokaiselle!

Mikkelin Maanpuolustusnaiset ry
Puheenjohtaja Anja (Anu) Metsäkallio
Puh 040 583 4580

Tulevat tapahtumat

Ei tapahtumia

Kuulumisia

Ei tuloksia

Hakemaasi sivua ei löytynyt. Yritä muuttaa hakuasi, tai käytä yläpuolella olevaa navigointia löytääksesi kirjoituksen.