Arjen turvallisuuden kouluttajakoulutus

24.09.2022 - 25.09.2022

Taistelukoulu

Arjen turvallisuuden kouluttajakoulutus

Maanpuolustusnaisten Liitto vastaa MPK:n Arjen turvallisuuden -koulutusohjelman kehittämisestä ja sen kouluttajapoolista. Kiristyneessä turvallisuustilanteessa Arjen turvallisuuskursseilla on entistä suurempi tarve. Jotta pystymme vastaamaan lisääntyneeseen kysyntään, tarvitaan lisää osaavia arjen turvallisuuden kouluttajia.

Syyskuussa järjestetävä kouluttajakoulutus toteutetaan MPK:n maksuttomana kouluttajakoulutuksena Viikonlopun aikana käydään läpi koulutusohjelman mukaisen Arjen turvallisuus -kurssin toteuttaminen, joka antaa osallistujille hyvät perusteet toteuttaa jatkossa kursseja itsenäisesti. Osallistujat kurssille valitaan MNL piirien esitysten mukaisesti. Jos olet kiinnostunut toimimaan kouluttaja- ja kurssinjohtajatehtävissä Arjen turvallisuuskursseilla, ota yhteys oman piirisi koulutusvastaavaan tai puheenjohtajaan. Oppilasesitysten takaraja on 15.6.

Kouluttajakurssille osallistuville ei ole ehdottomia esitietovaatimuksia, mutta on etua, jos olet itse ollut Arjen turvallisuuskurssilla,  toiminut kouluttaja- tai muissa tehtävissä MPK:n kursseilla tai sinulla on muuten kertynyt osaamista aikuispedagogiikasta. Myös 72 tuntia -kouluttajakoulutuksesta on hyötyä. Kurssille osallistuvilta edellytetään toimimista jatkossa kouluttaja- ja kurssinjohtajatehtävissä Arjen turvallisuuskursseilla.

Lisätietoa Arjen turvallisuuden -kouluttajakurssista saat kurssinjohtaja Kaija Koposelta, puh. 040 542 8456, [email protected]