Valtakunnallinen paraati

03.06.2023 - 04.06.2023

Jyväskylän keskusta

Valtakunnallinen paraati

Puolustusvoimien lippupäivän juhlan valtakunnallinen paraati järjestetetään kesäkuun alussa Jyväskylässä. Jo totuttuun tapaan Maanpuolustusnaisilla on kunnia muodostaa oma marssiosasto paraatiin.

Nyt on mahdollista ilmoittautua mukaan marssimaan. Kokemus on hieno ja mieliinpainuva, jota voi lämpimästi suositella. Osaston koko on 31 henkilöä ja etusijalla on lähialueiden maanpuolustusnaiset, mutta yleensä täydennystä tarvitaan osastoon myös pidemmältä tulevista. Osallistumme virallisiin harjoituksiin edeltävänä päivänä, mutta ne eivät ole pakollisia kuin vastuutehtäviin valituille; johtaja, lipunkantaja ja airuet. Kokoontuminen molempina päivinä on Hippos-areenalla.

Marssiosaston harjoittelu ja paraatiosallistuminen toteutetaan MPK:n kurssina, jolloin olemme myös vakuutettuja tapahtuman aikana. MPK:n koulutuskalenteriin on jo avatuu tapahtuman kuvaus, jossa tarkemmin järjestelyistä aikatauluineen ja pukeutumiseen: tästä linkistä kurssikuvaukseen. Liitto organisoi pitkämatkalaisille majoituksen ja matkustussäännön mukaiset matkakulut korvataan.

Ilmoittadu mukaan maanpuolustusnaisten paraatiosastoon MPK:n koulutuskalenterissa!