Valtakunnallinen paraati 4.6. Hangossa

03.06.2024 - 04.06.2024

Rukki-arena

Valtakunnallinen paraati 4.6. Hangossa

Puolustusvoimain valtakunnallinen lippujuhlan päivän paraati järjestetään tänä vuonna Hangossa. Maanpuolustusnaisilla on perinteisesti paraatissa oma marssiosasto, johon ilmoittautuminen tapahtuu MPK:n koulutuskalenterissa olevan kurssin kautta. Tästä linkistä pääset tutustumaan tarkemmin paraatijärjestelyihin ja ilmoittautumaan mukaan.

Paraatiosaston koko on 31 henkilöä, etusijalla on lähialueiden eli Lohjan, Vihdin ja Salon Seudun maanpuolustusnaisten jäsenillä. Todennäköisesti tarvitsemme osastoon täydennystä myös muista yhdistyksistä, joten ilmoittautukaa myös muualta mukaan paraatiin.

Paraatijärjestelyihin kuuluu 3.6. Hangossa järjestettävä harjoittelu, joka on pakollinen osaston kärkihenkilöille, muille marssijoille vapaaehtoinen. Erityisesti ensikertalaisten on hyvä osallistua harjoitteluun. Tämän paraatijoukkojen yhteisen 3.6. harjoittelun lisäksi osastomme pääsee harjoittelemaan osastona toimimista ja tahtimarssia vielä  4.6. aamulla.

Paraatiosastomme yhteyhenkilönä toimii MNL Uudenmaan piirin pj Sirpa Järvinen, jolta voi kysyä tarvittaessa lisätietoja: [email protected], 040 519 9677.