Hiisi-jotos kutsuu Lohjalle

30.3.2021 | Blogi

Maanpuolustusnaisten Liiton jotos on järjestetty vuosikymmeniä aina keväisin, järjestelyvuoron kiertäessä ympäri maata.  Viime keväänä pitkään jatkumoon tuli tauko, kun Uudenmaan Piirin järjestelyvastuulla oleva jotos jouduttiin perumaan koronan vyöryessä maahan.

Mikä on tilanne nyt? Järjestetäänkö Hiisi-jotos Lohjalla 22.-23.5.2021?

Kyllä järjestetään, vastaa jotoksen johtaja Auli Haapsalo. Kaikki on valmiina: rastit, organisaatio, ruokailut, yöpymiset, iltaohjelma, luvat jne. Lopullinen ratkaisu riippuu viranomaisten pandemiamääräyksistä huhti-toukokuun vaihteessa 2021. Toiveikkaina olemme kuitenkin, että pääsisimme jotoksen järjestämään – terveysturvallisuus kaikessa huomioiden.

Riskitön ilmoittautuminen tapahtumaan

• Ilmoittaudu MPK:n kautta mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, kuitenkin 30.4 mennessä. Tästä pääset MPK:n kurssikalenterissa olevaan Hiisi-jotoksen tietoihin ja ilmoittautumaan.
  • Näin saamme arvioidun osanottajamäärän. Noin 120 osallistujaa on alin määrä, jolla voimme jotoksen järjestää.
  • Jos jotos peruuntuu, ei tule sählinkiä laskujen kanssa, koska MPK laskuttaa osallistumismaksut vasta edellä mainitun. päivämäärän jälkeen
  • Huhtikuun 30. päivän pandemiatilanne voimassa olevine määräyksineen ratkaisee jotoksen järjestämisen.
  • Liity Facebook Hiisi-Jotos 2021, jossa saat ajantasaista tietoa jotoksesta.

Terveysturvalliset jotosjärjestelyt

• Yöpymistä varten on varattu 20 puolijoukkutelttaa, joihin majoitetaan kaksi joukkuetta/teltta.
  • Voit ottaa myös oman teltan, asuntoauton tai -vaunun tai majoittua majoitusliikkeisiin tai läheltä saapuvat voivat yöpyä myös kotona. Koulun lattiamajoitusmahdollisuus on vielä avoin.
  • Kaikki rastit ovat ulkona, väljästi sijoitettuna ja kullakin rastilla on viidelle joukkueelle suorituspaikat. Rasteille saapumista ohjataan ja saatavilla on maskeja ja käsidesiä. Ota omat maskit toki mukaan.
  • Ruokailut järjestetty väljästi.
  • Presidentti Tarja Halonen tulee tapahtuman avajaisiin ja viettämään ainakin aamupäivää lauantaina.
  • Illalla bändi ja kaikkien tuntema solisti viihdyttävät tunnin verran.

Tervetuloa Hiisi-jotokselle Lohjalle
toivottaa Hiisi-jotos tiimi

Blogit

Paraati – elämys vailla vertaa

Maanpuolustusnaisten Liiton osasto oli osa 4.6. järjestettyä Puolustusvoimien lippupäivän juhlan valtakunnallista paraatia. Helsingissä järjestetty paraati oli ensimmäinen pitkään aikaan. Blogissa tunnelmia ja ajatuksia, siitä mitä paraatiin osallistuminen itselle herätti.

Oulussa jäsenmäärä triplaantui

Maakuntalehden julkaisema haastattelu ”Naisilla halu varautua kriisilanteisiin” herätti lukijoissa suuren mielenkiinnon pohtia omia turvallisuus- ja varautumistaitoja. Euroopan tapahtumiin reagoiminen konkretisoitui meidän jokaisen suomalaisen omassa elämässä.  ...

Ensimmäinen vuosi kummipiiritoimintaa takana

Noin vuosi sitten Maanpuolustusnaisten Liiton puheenjohtajistossa syntyi ajatus, että kullakin puheenjohtajalla olisi omat kummipiirinsä. Ajatuksena on madaltaa kynnystä piirien ja liiton puheenjohtajiston välillä.

Sääntömuutos

Meidän tulee kehittää toimintaamme ja aktivoida jäsenistöämme niin, että liittomme voi hyvin myös tulevina vuosikymmeninä. Kuluvana vuonna minulla on ollut kunnia toimia Järjestötyöryhmän puheenjohtaja. Isoin ja vaativin tehtävämme työryhmässä on ollut päivittää liiton säännöt ajan tasalle.

Liikkumisesta hyvää oloa ja energiaa

Nyt alkusyksystä on ollut hienoa päästä liikkumaan raikkaassa ulkoilmassa. Samalla voi seurata miten syksy etenee ja tuo esiin kauniita värejä. Tällä hetkellä erityisesti pihlajat loistavat upeina ja ovat täynnä punaisia marjoja. Mikään ei poista työpäivän jälkeen stressiä niin hyvin kuin luonnossa liikkuminen.

Topakka syntyy vapaaehtoisten ja ammattilaisten yhteistyönä

Topakka ilmestyy kerran vuodessa innostuneiden harrastajien sekä ammattilaisten yhteistyönä. Lehden tekemiseen on mahdollisuus yhdistyksissä osallistua lähettämällä juttu kuvien kera päätoimittajalle. Vain lehden taitto ja paino ovat alan ammattilaisten käsissä....

Iloa elämään korona-aikana

Melkein vuoden kestänyt korona-aika on vaatinut meiltä kaikilta jaksamista ja sopeutumista uuteen elämäntilanteeseen. Meillä on jokaisella omat keinomme selviytyä haastavasta ajasta.

Yhteistyöllä vuoden piiriksi

Olemme tulleet täällä Etelä-Savossa tutuiksi toisillemme ja siten voimme helposti tsempata toisiamme. Odotamme yhteisiä tapaamisia hyvän harrastuksen merkeissä. Yhdessä olemme hyvä, vahva ja iloinen joukko. Näillä elementeillä olemme yhdessä saavuttaneet kahdesti voiton piirien välisessä Kannustuskisassa ja ansainneet siten kunnian olla Vuoden piiri.