Maanpuolustusnaisten syysliittokokous käynnistyi Porissa

13.11.2015

Maanpuolustusnaisten Liiton jäsenet kokoontuvat viikonloppuna 14.–15.11.2015 Poriin päättämään toimintasuunnitelmasta ja talousarviosta vuodelle 2016. Viikonloppuna Maanpuolustusnaisten Liitto ry on mukana juhlallisessa syyskokoustapahtumassa yhdessä Reserviläisliiton kanssa. Monet viikonlopun tapahtumat yhteisiä, mutta molemmilla on erikseen omat syysliittokokoukset.

Liittohallituksen osalta tapahtuma käynnistyi jo perjantaina 13.11., kun liittohallitus osallistui yhdessä reserviläisten kanssa Porin kaupungin vastaanotolle, jonka jälkeen pidettiin liittohallituksen kokous.

Syyskokouksen käytännönjärjestelyistä on vastannut pitkälle liiton osalta MNL ry Satakunnan piiri puheenjohtajansa Marjo Sarmetin johdolla. Satakunnan piirissä on yhdistyksiä 6 ja jäseniä yhteensä 170.

Liiton teema on tänä vuonna "Topakasti toimien - vireästi viestien." Liiton tavoitteena on erityisesti lisätä naisten maanpuolustustietoutta ja mahdollisuuksia kouluttautua tehtäviin, joista on tukea kokonaisturvallisuudelle. Tämä vaatii aktiivista yhteistyötä muiden maanpuolustushenkisten järjestöjen ja viranomaisten kanssa. Toiminnan painopistettä kohdistetaan entistä enemmän koulutukseen. Tässä ajassa on selvästi tarvetta naisten koulutuksella, sillä olemme kohdanneet erilaisia luonnonilmiöitä, kuten voimakkaita myrskyjä, suuret maahanmuuttovirrat jatkavat kasvuaan ja erilaisten terroritekojen riski on suurentunut. Naiset tarvitsevat tietoa ja taitoa, miten selvitä erilaisista arjen häiriötilanteista ja poikkeusoloista.

Uutisia